Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

péntek szeptember 29, 2017

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Itt az ideje téli gumira váltani.

péntek szeptember 29, 2017
A biztonságos közlekedés érdekében érdemes idejében lecserélni a nyári gumiabroncsokat télire.

Akkor jön el az ideje a gumiabroncs cseréjének, ha a reggeli vagy esti hőmérséklet tartósan 7 Celsius fok alá csökken. Azaz ne tévesszen meg minket, ha délben mondjuk 12-15 fok van. Az abroncs profilmélysége legyen nagyobb 4 milliméternél, de 5 évenként akkor is érdemes új téli gumit vásárolni, ha alig kopott a felülete. Hiszen a gumi ennyi idő alatt elveszíti a télen szükséges tulajdonságait. Ez azért is fontos, mert az autógumik összetételét úgy fejlesztik, hogy az időjáráshoz alkalmazkodva  a lehető legnagyobb biztonságot nyújtsák a biztonságos közlekedéshez. A balesetek elkerülésében nagy szerepük van a jó gumiabroncsoknak, hiszen a gépjármű tapadása ezen a felületen múlik. Nézzen körül a téli gumik között az áruházunkban.

Nokian gumival döntötték meg a gyorsasági rekordot!

kedd november 8, 2016

19 év után 5 km/h -val döntötték meg a két keréken lévő sebesség rekordot.

Vesa Kivimaki finn kaszkadőr már többször próbálta megdönteni a svéd Goran Eliason 1997-es rekordját, amikor 181,25 kilométer/órás átlagsebességgel száguldott 2 keréken. Kivimaki próbálkozásai állítólag az abroncsválasztás miatt nem sikerültek, mert a gumikat − érdekes módon − mintha nem arra tervezték volna, hogy az élükön száguldjanak. Vagyis a legtöbb gumi oldalfala nem bírt akkora terhelést, amit a nagy sebességű két keréken közlekedés kíván.

ADAC TÉLIGUMITESZT 2016

péntek szeptember 30, 2016

Ebben az évben az ADAC 15 kis személyautókra való téli gumiabroncsot tesztelt a 185/65 R15 méretben. Az ADAC téli gumiteszten résztvevő 15 modell közül 2 gumiabroncs kapta meg a „jó” minősítést, 11 terméket „kielégítőnek” tart, 2 téli gumi pedig a „gyenge” megjelölést kapta. Az ADAC teszt „jó” minősítését a Goodyear UltraGrip 9 és a Michelin Alpin A4 kapta. Mindkét modell különösen kiegyensúlyozott eredményeket hozott, amelyhez kevés gyengeség társult. A Goodyear kapta általánosságban a legjobb pontszámot és minden egyéb tulajdonsága mellett még az üzemanyag fogyasztása is nagyon gazdaságos. A rangsorban a következő a Michelin, amely kiemelkedik különösen magas kopásállósága miatt. Az ADAC tesztjén középkategóriába sorolható abroncsok a „kielégítő” jelzőt kapták, ezen belül is három csoportot lehet megkülönböztetni. A Nokian WR D4 a Pirelli Cinturatoval együtt alkotják az első csoportot, enyhe gyengeséggel. A középkategória második csoportjába hat gumiabroncs került, melyek a gyengeségeiket tekintve nem kaphattak jobb megítélést, habár összességében még mindig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak.

Bridgestone különleges abroncsokat gyártott a magyar napelemes autóra

csütörtök augusztus 18, 2016

A magyar szupertechnológia Dél-Afrika útjait készül meghódítani

Újra Bridgestone abroncsokon startol el a Kecskeméti Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai karának világszínvonalú napelemes autója. Ezúttal a dél-afrikai Sasol Solar Challenge versenyen, szeptember 24 – október 1. között. A megrendezésre kerülő „szuperautó-versenyre” a neves európai, ausztrál, japán és dél-afrikai egyetemek és főiskolák csapatai mellett a startvonalhoz áll a Kecskeméti Egyetem MegaLux autója is, hogy keresztülszelve Dél-Afrikát, Pretoriától Fokvárosig teljesítse aminimum 2100 km-es versenytávot. A világ vezető gumitermék és gumiabroncs vállalata a múlt évhez hasonlóan ezúttal is speciális, kifejezetten a versenyre tervezett és gyártott, ultrakönnyű, alig 1,5 kg súlyú gumikkal segíti a fiatal mérnökökből álló magyar csapatot.

Run Flat, azaz defektűrő abroncs

szerda június 8, 2016

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Magyar siker a Tire Technology Expo 2106-on!

péntek június 3, 2016

A hulladék abroncsokból újra gumiipari alapanyag lehet!

Évente közel egymilliárd gumiabroncs használódik el és válik hulladékká világszerte. A hatalmas mennyiség jelentős részének jelenleg megoldatlan az újrahsznosítása, azonban a magyar HugaroJet Kft. megoldást talált a problémára, amit a Hannoverben zajló Tire Technology Expo 2016-on mutattak be.

Dupla A-s abroncs a fedélzeten!

kedd április 5, 2016

Az EU-s gumiabroncs jelölőcímke sajátosságaiból adódóan, a dupla A-s abroncsnál – papíron legalábbis – nem létezik jobb autógumi. (Hacsak nem játszunk a harmadik kategóriával, és a decibelekkel.)

A nedves tapadás és a gördülési ellenállás, vitán kívül magasabb prioritást élvez az abroncsvásárlók előtt, mint a gumik zajszintje. Nem is csoda, hogy a Bridgestone, büszkén veri nagy dobra, sikerült létrehozniuk egy dupla A-s autógumit!